43
PORADY
4. Wkręcić śrubę ustawienia rolki napi-
nającej (T10092) w tłumik hydrauliczny
i powoli zwalniać napięcie paska rozrządu/
napinacza obracając śrubą ustawienia rol-
ki napinającej (T10092) (Zdj. 6, 7, 8a, 9),
do momentu aż pin blokujący (T40011)
będzie można włożyć w mały otwór tłu-
mika hydraulicznego (Zdj. 8b, 9).
5. Zdemontować pasek rozrządu
(Zdj. 10).
Montaż:
1. Wkręcić śrubę ustawienia rolki napina-
jącej (T10092) w nowy tłumik hydrau-
liczny (Zdj. 11).
2. Założyć nową rolkę napinającą (27Nm),
nowy tłumik hydrauliczny (15Nm)
i dokręcić śrubę ustawienia rolki napi-
nającej (T10092) tak, aby pin blokujący
mógł być później łatwo usunięty z nowe-
go tłumika hydraulicznego (Zdj. 12). Nie
usuwać pinu blokującego dopóki pasek
rozrządu i rolka napinająca nie będą pra-
widłowo zamontowane! Tłumik hydrau-
liczny może być uruchamiany tylko za po-
mocą śruby ustawienia rolki napinającej.
Nacisk imadłem lub szczypcami może
uszkodzić tłumik hydrauliczny.
3. Zamontować pasek rozrządu na koło
zębate wału korbowego zgodnie z ruchem
wskazówek zegara. Należy upewnić się,
czy pasek rozrządu nie jest zagięty w czasie
montażu! Pasek rozrządu musi być napię-
ty pomiędzy kołami zębatymi!
4. Napiąć pasek rozrządu poprzez usu-
nięcie pinu blokującego z tłumika hy-
draulicznego i zdemontować śrubę
ustawienia rolki napinającej (T10092).
Napięcie jest ustawiane poprzez tłu-
mik hydrauliczny. Nie ma żadnych in-
nych oznaczeń na rolce napinającej.
Zdj. 5
Zdj. 7
Zdj. 11
Zdj. 12
Zdj. 8b
Zdj. 8a
Zdj. 6
Zdj. 10
Zdj. 9