Background Image
Previous Page  43 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 43 / 60 Next Page
Page Background

43

PORADY

4. Wkręcić śrubę ustawienia rolki napi-

nającej (T10092) w tłumik hydrauliczny

i powoli zwalniać napięcie paska rozrządu/

napinacza obracając śrubą ustawienia rol-

ki napinającej (T10092) (Zdj. 6, 7, 8a, 9),

do momentu aż pin blokujący (T40011)

będzie można włożyć w mały otwór tłu-

mika hydraulicznego (Zdj. 8b, 9).

5. Zdemontować pasek rozrządu

(Zdj. 10).

Montaż:

1. Wkręcić śrubę ustawienia rolki napina-

jącej (T10092) w nowy tłumik hydrau-

liczny (Zdj. 11).

2. Założyć nową rolkę napinającą (27Nm),

nowy tłumik hydrauliczny (15Nm)

i dokręcić śrubę ustawienia rolki napi-

nającej (T10092) tak, aby pin blokujący

mógł być później łatwo usunięty z nowe-

go tłumika hydraulicznego (Zdj. 12). Nie

usuwać pinu blokującego dopóki pasek

rozrządu i rolka napinająca nie będą pra-

widłowo zamontowane! Tłumik hydrau-

liczny może być uruchamiany tylko za po-

mocą śruby ustawienia rolki napinającej.

Nacisk imadłem lub szczypcami może

uszkodzić tłumik hydrauliczny.

3. Zamontować pasek rozrządu na koło

zębate wału korbowego zgodnie z ruchem

wskazówek zegara. Należy upewnić się,

czy pasek rozrządu nie jest zagięty w czasie

montażu! Pasek rozrządu musi być napię-

ty pomiędzy kołami zębatymi!

4. Napiąć pasek rozrządu poprzez usu-

nięcie pinu blokującego z tłumika hy-

draulicznego i zdemontować śrubę

ustawienia rolki napinającej (T10092).

Napięcie jest ustawiane poprzez tłu-

mik hydrauliczny. Nie ma żadnych in-

nych oznaczeń na rolce napinającej.

Zdj. 5

Zdj. 7

Zdj. 11

Zdj. 12

Zdj. 8b

Zdj. 8a

Zdj. 6

Zdj. 10

Zdj. 9