Background Image
Previous Page  44 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 44 / 64 Next Page
Page Background

DYNAMIKA RYNKU MOTORYZACYJNEGO WYMUSZA NA PRODUCENTACH CZĘŚCI I PODZESPOŁÓW

MOTORYZACYJNYCH STOSOWANIE NAJNOWSZYCH I ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGICZNIE ROZWIĄZAŃ.

MUSZĄ BYĆ ONE ZARÓWNO INNOWACYJNE, JAK I SPEŁNIAĆ NAJWYŻSZE NORMY JAKOŚCI ORAZ

BEZPIECZEŃSTWA UŻYTKOWANIA.

Ze sprężyną

RUCHU ODBICIA

W

przypadku układu zawie-

szenia i elementów ze-

społu tłumiąco-resorują-

cego można zaobserwować również wiele

zmian i nowych rozwiązań. Nowoczesne

konstrukcje amortyzatorów używane są

w różnego typu pojazdach. Często roz-

wiązania stosowane przez producentów

amortyzatorów dla pierwszego monta-

żu nie posiadają swoich odpowiedników

na rynku części zamiennych lub są tyl-

ko swego rodzaju alternatywą dla nich.

Wprowadzanie nowych rozwiązań do

konstrukcji amortyzatorów ma na celu

przede wszystkim poprawę bezpieczeń-

stwa jazdy oraz komfortu podróżowania.

Wiele konstrukcji posiada bardzo skom-

plikowaną budowę i zastosowane tech-

nologie są dość kosztowne. Niesie to za

sobą pewne ryzyko podczas wykonywa-

nia późniejszych prac naprawczych i wią-

że się niejednokrotnie z potrzebą użycia

urządzeń diagnostycznych z rekomendo-

wanym oprogramowaniem serwisowym

(OES). Takie rozwiązania zazwyczaj są

zbyt kosztowne dla wielu warsztatów

i stają się przez to nieosiągalne.

fot. dostawcy, Fotolia.com / AdobeStock

Przełomowe

rozwiązanie

KYB jako producent amor-

tyzatorów na pierwszy mon-

taż, w niektórych konstrukcjach amorty-

zatorów, zastosował rozwiązanie, które

znacząco wpływa na poprawę bezpieczeń-

stwa i komfortu jazdy, nie generując tym

samym zbyt wysokich kosztów produkcji.

Efekt ten został osiągnięty poprzez zasto-

sowanie wewnątrz amortyzatora sprężyny

ruchu odbicia (rebound spring). Sprężyna

działa tylko w końcowej fazie pracy tłoczy-

ska podczas maksymalnego rozciągnię-

cia. Jej zadaniem jest poprawa komfortu

użytkowania amortyzatorów podczas ruchu

odbicia, głównie w trakcie gdy dochodzi

do osiągnięcia maksymalnego zakresu

pracy amortyzatora w ekstremalnych sy-

tuacjach podczas jazdy. Sprężyna ruchu

odbicia chroni tym samym prowadnicę

tłoczyska przed uszkodzeniem podczas

uderzania

o ogranicznik

znajdujący się na tłoczy-

sku. Zapobiega to również hałasom, które

temu często towarzyszą. Jej zadaniem

jest również kompensacja przechyłów

bocznych nadwozia pojazdu podczas

dynamicznej jazdy oraz zapewnienie

lepszej stabilizacji, wpływając tym sa-

mym na bezpieczeństwo i komfort jaz-

dy. Zabezpiecza to amortyzator przed

przedwczesnym uszkodzeniem na sku-

tek działania dużych sił w trakcie jazdy.

Rozwiązanie to jest bardzo proste i nie

powinno sprawiać żadnych problemów

podczas prac montażowych zespołu tłu-

miąco-resorującego.

44

NASI

DOSTAWCY