1
Poluzować śruby
na kołach zębatych
wałków rozrządu. Do tego
celu należy używać klucza
zaciskowego OE (205-072)
(zdj. 8). Sprawdzić ustawienie
znaków odniesienia
w taki sam sposób, jak
w przypadku demontażu
(punkty od 1 do 3) i w razie
potrzeby ponownie ustawić.
Ustawić luźno koło zębate
wałka rozrządu pośrodku
podłużnych otworów.
2
Zamontować nowe elementy.
Upewnić się, że uchwyt
mocujący napinacza (zdj. 9),
zamontowany jest prawidłowo
w szczelinie osłony (zdj. 10).
Zamontować rolkę napinającą
z włożonym narzędziem OE
(303-1054) (zdj. 7, 11).
3
Zakładać pasek rozrządu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, zaczynając od koła zębatego wałka rozrządu: koło
zębate wałka rozrządu, rolka napinająca, koło zębate wału korbowego, a na końcu koło zębate pompy wody. Upewnić się,
że pasek rozrządu nie był zagięty podczas zakładania! Pasek rozrządu musi być napięty między kołami zębatymi po stronie ciągnięcia!
4
Obrócić rolką napinającą
w lewo (w kierunku
przeciwnym do ruchu
wskazówek zegara)
z zamontowanym narzędziem
OE (303-1054), aż do
momentu, gdy narzędzie OE
(303-1054) będzie mogło być
usunięte. (zdj. 6, 12). Napiąć
pasek rozrządu poprzez obrót
rolką napinającą zgodnie
z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara i bez zamontowanego
trzpienia blokującego OE
(303-1054), aż do momentu,
gdy oznaczenia na rolce
napinającej będą wyrównane
(zdj. 13, 14). Przytrzymać
mimośród rolki napinającej
za pomocą klucza
napinającego OE (303-1053)
i dokręcić nakrętkę rolki
napinającej momentem
20 Nm + 45˚.
5
Usunąć narzędzie
blokujące wałka rozrządu
i wału korbowego, a następnie
dokręcić śruby koła zębatego
wałka rozrządu momentem
25 Nm. W tym celu należy
użyć klucza zaciskowego OE
(205-072) (zdj. 15).
6
Obrócić silnikiem dwukrotnie w kierunku pracy silnika.
Ustawić silnik w położeniu GMP 1 cylindra. Włożyć
narzędzia blokujące wałka rozrządu i wału korbowego. Jeżeli
narzędzi nie można włożyć, poprawić położenie znaków
odniesienia. Sprawdzić ponownie napięcie paska rozrządu.
7
Zdjąć narzędzia blokujące i zamontować pozostałe
elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.
8
Montaż: górna osłona paska rozrządu (10 Nm), dolna
osłona paska rozrządu (7 Nm), koło pasowe wału
korbowego (10 Nm + 90˚), pasek pomocniczy. Dokręcić śruby
wspornika silnika (3 x 60 Nm), śruby łapy silnika (2 x 61 Nm)
i poduszki silnika (1 x 54 Nm).
9
Zapisać wymianę
oryginalnego paska
rozrządu ContiTech na
dostarczonej naklejce
i umieścić ją w komorze
silnika (zdj. 16),
Uruchomić silnik lub wykonać
jazdę próbną.
MONTAŻ:
PRZYTRZYMAĆ MIMOŚROD
ROLKI NAPINAJĄCEJ
ZA POMOCĄ KLUCZA
NAPINAJĄCEGO OE (303-1053).
zdj. 8
zdj. 9
zdj. 10
zdj. 11
zdj. 12
zdj. 13
zdj. 14
zdj. 15
zdj. 16
PORADNIK
30