Background Image
Previous Page  23 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 23 / 52 Next Page
Page Background

WARSZTAT

INTER-NEWS

OE (303-393 and 303-393-02) w miej-

sce rozrusznika (Zdj. 5, 6 i 7).

5. Następnie zdjąć koło pasowe wału kor-

bowego. Użyć uchwytu koła pasowego

wału korbowego – OE (205-072), aby

poluzować śrubę koła pasowego.

6. Zdemontować dolną osłonę paska roz-

rządu (Zdj. 8).

7. Poluzować śrubę rolki napinającej

i zwolnić naciąg paska/napięcie rolki

napinającej, aż do momentu, gdy

będzie możliwe jej zablokowanie za po-

mocą trzpienia blokującego rolki napi-

nającej – OE (303-1054).

8. Zdemontować pasek rozrządu.

Montaż:

1. Sprawdzić lub ponownie ustawić

położenie faz rozrządu w taki sam

sposób jak przy demontażu (kroki 1–4).

2. Zamontować nową rolkę napinającą

i nową pompę wody.

3. Zamontować pasek rozrządu począwszy

od koła zębatego wałka rozrządu

zaworów wydechowych, w kierunku

zgodnym z obrotem wskazówek zegara.

Należy upewnić się, czy pasek rozrządu

nie jest zagięty w czasie montażu! Pasek

rozrządu musi być napięty pomiędzy

kołami zębatymi!

4. Usunąć trzpień blokujący rolki napina-

jącej.

5. Zamontować dolną osłonę paska roz-

rządu.

6. Zamontować koło pasowe wału kor-

bowego. Użyć nowej śruby! Uwaga:

Są dostępne dwie śruby o różnych

długościach! Dla modelu produ-

kowanego przed 08.2005 M12x29

(40Nm+90°), dla modelu produ-

kowanego po 09.2005 M12x44.5

(40Nm+90°).

Należy

sprawdzić

głębokość otworu w wale korbowym,

w celu określenia jakie nowe śruby

muszą być wykorzystane. Głębokość

42 mm = M12x29mm; głębokość

52mm = M12x44.5mm. Użyć uchwyt

koła pasowego wału korbowego – OE

(205-072)!

7. Usunąć narzędzia blokujące.

8. Obrócić wałem korbowym dwukrotnie

w kierunku zgodnym z kierunkiem pra-

cy silnika. Ustawić 1 cylinder w GMP.

Zamontować blokadę wałków rozrządu

i wału korbowego. Jeżeli nie można

założyć blokady, należy ponownie usta-

wić położenie faz rozrządu. Sprawdzić

ponownie napięcie paska rozrządu.

9. Usunąć narzędzia blokujące, wkręcić

śrubę zaślepki z boku bloku silni-

ka (20Nm). Zamontować pozostałe

elementy w kolejności odwrotnej

do demontażu.

10. Osłona paska rozrządu – 9Nm, koło

pompy wody - 27Nm, zamontować

nowe paski pomocnicze. Zaleca się

użyć narzędzi ContiTech Elast Tool

F01 i Uni Tool Elast przy montażu

pasków elastycznych; śruby poduszki

silnika (do wspornika silnika 80 Nm;

do nadwozia 90 Nm), osłony silnika,

przednie prawe koło, osłonę silnika

prawą.

11. Zapisać wymianę oryginalnego paska

rozrządu ContiTech na dostarczonej

naklejce (Zdj. 9) i umieścić ją w ko-

morze silnika.

Uruchomić silnik lub wykonać jazdę

próbną.

Zdj. 4

Zdj. 5

Zdj. 6

Zdj. 7

Zdj. 8

Zdj. 9